Odkaz / Odkaz / Odkaz / Odkaz / Odkaz / Odkaz

Berte prosím v podtaz autorská práva.
Všechny mé články, výtvory a veškerý obsah
blogu je autorský a bez mého svolení nebo
bez uvedení zdroje ho prosím nezveřejňujte na svém blogu.

Rady pro nespavce

11. května 2011 v 13:06 | El |  Jiné naprosto nezařaditelné výkřiky do světa
Je to asi rok, co různě často trpím někdy dost nepříjmenou nespavostí, která dost otravuje život, a tak sem se rozhodla sepsat pár rad pro lidi, které trápí podobné problémy a nechtějí nebo nemůžou brát nějaké chemické hnusny. Jsou to rady mnou osobně prověřené a vyzkoušené, jen bohužel nemůžu zaručit, že to všem a vždy zabere.

1) Nechoď spát v oblečení, které tě kouše/svědí/škrtí nebo je ti jinak nepříjemné. Když sebou budeš pořád mlít a škrábat se, moc ti to ke klidnému spánku nepomůže.

2) Já často mívám ten problém, že v pokoji mám moc horko nebo zase zimu. Když rodiče slušně požádáš, aby přestali tolik topit určitě ti vyhoví. Pokud máš topení přímo v pokoji, jednuduše si ho zreguluj na potřbonou teplotu. Když je ti zima, nanos si do postle víc dek a pořádně se zachumlej.

3) Pro ty, co se bojí tmy tahle rada bude asi k ničemu. Opravdu se lépe spí, když je v pokoji absolutní temnota. Chodila sem spát s rozsvícenou maličkou lampičkou a spaní se mi trochu zlepšilo, když sem jí zhasnula.

4) Je jasné, že v hluku se spát moc dobře nebude. Jestli máš mladšího sourozence, je to asi trochu problém, ale pokud máš sourozence staršího, popros ho, ať si ztlumí televizi nebo hudbu. Když to bude sobec a nevyhoví, klidně si stěžuj rodičům. Až bude mít problém, je to jeho mínus, má tě nechat spát!

5) Vybodni se na diety a kašli na pravidlo, že se nemá jíst 3-4 hodiny před spánkem. Je lepší, vzít si alespoň jablko nebo chleba se sýrem než se půlku noci trápit se staženým žaludkem. Nehledě na to, že je to nezdravé.

6) Můj taťka mi nespavost jeden čas vyčítal tím, že se nemám divit, že nemůžu zabrat, když se celý den válím u počítače nebo televize. Asi na tom něco bude. Zkus se nějak zabavit. Neříkám, že musíš na celý den jít běhat, chápu nechuť k fyzické činnosti když sama k ní mám vztah jak kus hovězího, ale můžeš přes den třeba kreslit, hrát stolní hry, vařit, jít se projít, učit se, uklidit si pokoj...

7) Na mě nikdy počítání oveček nezabíralo a už vůbec ne, mít plnou hlavu myšlenek. Pokus se před spaním nerozebírat to, že propadáš z matiky a ten vysoký blonďák ze školy si tě nevšímá.

8) Měj před spaním nějakou činnost, kterou budeš dělat každý den. Nejlepší je asi sprcha nebo koupel, můžeš totiž použít nějaký voňaý šampon, po kterém se ti bude hned líp spát.

9) Těsně před ulehnutím do postele si dojdi na záchod a trochu se napij, aby ses v noci zbytečně nebudila. Případně is postav sklenici s pitím do pokoje.

10) Pokud na tebe nic nezabírá, v lékárně najdeš speciální čaje pro lepší spánek. Jestli ani to ti nepomůže, asi je nejlepší čas vyrazit k doktorovi.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Michelle Michelle | Web | 11. května 2011 v 20:10 | Reagovat

budu si to pamatovat. občas mívám podobný problém. jelikož ale ráda dělám sporty nebo jakýkoliv jiný pohyb a aktivit mám milion, často usínám ještě v koupelně ;o)

2 Michaela Michaela | Web | 13. května 2011 v 21:50 | Reagovat

Dobré rady,  skoro všechny používám :-) Teda no, všechny :) Ale já místo obyčejného pití někdy piju teplé mléko. Tak třeba půl hrnku, to prfektně zabírá a usne hned .. Tedy mě to pomohlo .. Zkus to :)

3 Michaela Michaela | Web | 14. května 2011 v 21:21 | Reagovat

Asi určitě půjdu :-) Budu se muset více učit no :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama